Friday, July 23, 2010

Ambush!!!

01:15
Khamis
22 Julai 2010

"Salam, Am. Tengok design lab report jap..", pinta seorang sahabat ketika masuk ke bilik sebentar tadi...

"Dah dah. Cakap ajer tujuan terus. Aku dah tahu.", kata diri ini...

"Ok, fine. Dah jom..."

Dan selepas itu...
Diri ini terus diarak keluar...
Abis, jadi mangsa la aku... ^ ^

"Abe, hang dok diam situ. Kitorang nak ikat nih!", bentak Hauzan Muttaqin..

Tangan dan kaki ini terus diikat...

"Woi semua! Ada kenduri aqiqah sikit nih.  Turun2. Sesape nak baling belon air ke, pape ke, sila sila.", Alip menambah!

Dataran blok C dah mula penuh dan suasana dah mula gamat...
Bising, suara-suara yang penuh keriuhan itu terus bising...

"Ok, geng kelas M 09T! Ambik gambar jap!"
Aizat terus menggunakan Canon yang memang 'perghhh' untuk mengambil gambar...
Kenangan untuk diri ini...
Usai menginjak masuk usia ke 19 tahun....

Diri ini diikat kaki dan tangan di bawah tangga...
Dan dari atas, disimbah dengan air sabun yang dicampur dengan pape lagi entah...
Dari depan, 2 baldi air dah tersedia...
Member-member pun dah bersedia dari hadapan dengan belon yang terisi air apa entah...

"Hang sayang aku tak? Hang sayang aku tak?!", room-mate dah tersedia dengan belon di tangan...

"Sayang, sayang... Alalala...", diri ini menjawab...

Dan serangan dari belon yang terisi air pape entah mula mengena badan ini...
Haha, kejam kejam...
Perghhh, bau air tu memang masyuk...
Untuk menyucikan diri ini....
Satu baldi air sabun dari tingkat atas disimbah...
Ditambah pula dengan bantuan dari Bapak Daus...
Yang sejak tadi tersedia dengan pili bomba...
Ala yang untuk kebakaran tu la...
Ditambah pula dengan Aiman yang mencurahkan air water cooler yang memang sangat sejuk...
Nak tahu sejuk camne...
Cuba mandi dengan air sejuk dalam peti ais...
Huhu...

"Neh, amek ni.", seorang lagi datang..
"Wei, bagi dia makan la yang nih..." Azimovich menambah...
Hehe...
Rezeki rezeki...
Dalam keadaan kaki dan tangan terikat...
Boleh makan piza free..
Suker suker... ^ ^

"Dah, blah blah. Biarkan dia terikat di sini. Nanti dia bleh kejut subuh...", yang lain menmbah.

Setelah dipekena, digulai, diaqiqahkan selama lebih kurang dalam 30 minit...
Barulah ikatan dilepaskan...
Dan terpaksa la mandi...
Entah segala air ape yang diorang ni letak...
Ada satu bau yang entah ape-ape...

Dalam keriuhan prank untuk diri ini...
Bersyukur kerana mereka memahami...
Tetap meastikan aurat diri ini agar tidak terdedah...
Basah lencun abis semua...
Alhamdulillah...

Terima kasih kepada semua member satu blok...
Member-member Blok C-ianz...
Dan juga teman sekelas...
Yang sanggup merancang 'kejadian' ini...
Dan tak lupa pada member seusrah...
Kepada Poiq Syuk...
Sebab belanja makan...
Rezeki rezeki...

Alhamdulillah...

Salam ukhuwah...
Untuk diri ini...
dan juga untuk sahabat-sahabat...
Yang sentiasa berjuang di jalan ini...

4 comments:

muhammad fazli 'abdullah said...

poiq syuk taknak belanje pom time besday ana!*merajuk* ;P

p.s muge keheppyan si Abe Am ni jd senjata utk menawan hati adik2 kite ye. *wink3 ;)

Abe Am said...

insyaALLAH...
ana keluar petang nih...
bersama diorang...
ada program kat kuala kubu baru...
^^

marshmallowkid said...

am... ak xsmpi ati bce ko kne prank cmtuh... tp.. hehe... tu la cara diorg tunjuk kasih syg diorg... ^^

jge dri bebaek kt sne nnt...=)

Fakaruleo Asael Azimovich said...

hehhe..abe,..aku nak minx maaf andai teraksi lebih..xde niat lebih..aku sayang kat ang...dan aku xde keluarga kat sini melainkan Batch Kita dan Pau Panaz crew especially...4gve me if i've done anything overboard, may this special memory last in your memory for good..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...