Sunday, September 19, 2010

Restart...

20:11
Ahad
19 September 2010

Sedang 'restart' balik diri saya...
Entah kenapa hari ini terasa sangat pelik...
Seolah-olah perasaan yang sama semasa mula-mula mendaftar masuk ke KMB...
Dan mungkin malam ini saya terpaksa 'cari' balik diri saya...
Muhasabah kembali apa yang telah berlaku sepanjang cuti 2 minggu ini...

Bagaimana dengan tahap iman?
Bagaimana dengan semangat juang?
Semakin bersinar atau telah luntur dicemari daki jahiliyah?
Atau apa yang telah berlaku?

Saya terasa sedikit canggung hari ini...
Entah kenapa...
Saya pun tak tahu...
Mungkin penangan Sem 3...
Entah...

Nasib baik gerak kerja berjalan dalam cuti...
Walau tak seproduktif di saat diri ini di KMB...
Kalau tak, memang seolah-olah menggali kubur sendiri...
Alhamdulillah...

Dan saya rasa mungkin catatan kali ini sedikit hambar untuk dibaca orang lain...
Sebab ia hanya sebuah catatan untuk menyedarkan diri ini kembali...
Bahawa saya sudah berada di KMB...
Satu perjuangan yang perlu diteruskan...
Mungkin ada yang berkata terpaksa menjadi robot..
Entah...
Tapi jadilah robot yang multifunction...
Bukan hanya untuk study semata-mata..
Dush2...
Amek kau, Am!
Pekena diri sendiri... ^ ^

(^_^)V

InsyaALLAH...
Biarkan diri ini kembali ke KMB...
Moga dengan semangat baru yang telah di'refresh'...
Bukan sekadar hanya mengikut haluan hidup...
Tapi menjalani sebuah kehidupan yang penuh dengan sebuah erti 'faham' dengan tujuan asal...
Membawa diri ini pulang kepada fitrah...
Untuk menjadi orang yang berjaya...
InsyaALLAH...
JOM!
*semangat nih!

Salam perjuangan untuk diri ini...
Dan juga untuk sahabat-sahabat seperjuangan...
InsyaALLAH...
^ ^

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...