Thursday, September 16, 2010

Rindu Itu Terubat Jua...

12:13
Khamis
16 September 2010

Alhamdulillah...
Setinggi penghargaan saya ucapkan kepada sahabat-sahabat SMACH yang sanggup bertandang ke rumah saya yang kecil ini petang semalam...
Sekurang-kurangnya rindu saya terhadap mereka selama ini terubat jua...
Dan seperti yang saya katakan...
Saya sedang merindui SMACH...
Sangat-sangat merinduinya...
Sebab perjalanan hidup untuk mematangkan diri ini saya temui di SMACH...
Harum busuknya, ia tetap SMACH...

Tak lupa kepada Arsyad Nordin dan Azli Omizi...
Sebab turut datang ke rumah saya...

Sahabat-sahabat SMACHianz yang datang semalam:

  1. Azri Mohd Noor
  2. Fahman Bakri
  3. Nazirul Nazlan
  4. Zulfarhan Mohd Noor
  5. Hakim Hazan
  6. Azwan 
  7. Hafiz Chan
  8. Syimir
  9. Irman Shahir
  10. Tajutheen Sya
  11. Munir Mohd Noor
  12. Syamil Rozmi
Dan andai ada yang tidak termasuk senarai ini..
Maafkan diri ini...
Kalau nak masuk list jugak, silakan komen dan beritahu nama anda..
Hehe...

Dan semalam...
Saya bersama dengan kesemua yang ada di dalam list itu...
'Menyerang' rumah Cikgu Affandi dan siterinya,Cikgu Sanisah...
Terubat jua rindu yang menyesakkan dada selama ini...
Berbual-bual tentang perkembangan SMACH hari ini...
Dan juga menyingkap balik kenangan bersama suatu ketika dahulu...
Dan menerima banyak nasihat daripada dua orang guru yang banyak berjasa ini...

Dan pulang ke rumah...
Ummi minta saya ke Hospital USM, Kubang Kerian, Kelantan...
Bapa saudara saya yang berumur 35 tahun ditahan di hospital...
Terjatuh daripada pokok 'dokong' di kampungnya di Batu Mengkebang, Kuala Krai...
Selepas itu dikejarkan ke HUSM Kubang Kerian untuk rawatan pakar...
Hospital Kubang Kerian kata tulang belakang patah...
Tapi HUSM kata retak...
Entah mana satu...
Dan semalam saya tidur di wad menemaninya hingga ke pagi ini...
Dia sedang bimbangkan anak-anaknya...
Lima orang kesemuanya...
Yang sulung lelaki umur 10 tahun...
Dan yang bongsu setakat ini perempuan, baru berumur 47 hari...
MasyaALLAH...
Dan kami sekeluarga sedang bimbang andai kata dia lumpuh....
Sebab pinggang dan ke bawah tidak dapat digerakkan...

Kami sekeluarga masih lagi menantikan apa kata doktor..
Dan saya cukup terganggu emosi ini masa lihat mak saudara di hospital semalam...
Masih belum betul-betul habis berpantang dan emosi dia mungkin sedang sangat-sangat terganggu...

Dan sepatutnya hari ini dia akan menjadi kadi bagi akad nikah di kampung...
Terpaksa ditukar dengan Ustaz Kamil dari Chempaka...
Dan Masjid Kampung Jambu akan diganti buat sementara waktu...
Dan laporan sudah dibuat kepada pihak MAJLIS untuk mencari pengganti buat sementara waktu...
Orang Kelantan panggil 'MAJLIS', merujuk kepada Majlis Agama Islam Kelantan (MAIK)...

Dan andai ada pembaca yang sedang membaca catatan kali ini...
Kami di sini amat mengharapkan doa sahabat-sahabat seperjuangan...
Dan sekarang saya sudah berada di rumah...
Dan kerja untuk sehari dua ini mungkin akan tergendala sementara waktu..
Sebab terpaksa menemani bapa saudara di hospital...
Sebab saya yang paling tua...
Adik-beradik abah semua sudah meninggal...
Dan adik-beradik ummi hanya tiga orang...
Mak su sebelah umi pun sibuk dengan anaknya yang baru berumur 2 bulan..
Maka Am, gunakanlah tenaga dewasa ini untuk berbakti di saat masih sihat ini..
InsyaALLAH...

Semoga yang sakit kan cepat sembuh...
Semoga yang berkorban kan berkorban dengan seikhlas hati...
Semoga yang merasai ujian kan terus bersabar...
Kerna cinta hakiki daripada ALLAH SWT itu sangat abstrak...
Diuji tahap keimanan dengan pelbagai ujian...
Sedangkan ramai yang terbiar dilalaikan...
Tanda kecintaan ALLAH kepada hambanya...
InsyaALLAH...
Doakan kami....

Kepada Akhi Mu'adz Md Zain...
Maaf kerana tidak dapat menerima kunjungan...
Sebab rumah saya sedang kosong sekarang...
Seisi rumah sedang berada di hospital...
Mengikuti sebarang perkembangan terbaru...

Salam kesabaran...
Untuk diri ini...
Dan juga sahabat-sahabat seperjuangan...

Dan khas untuk Om,tu nama panggilan bapa saudara saya...
Semoga cepat sembuh...
Dan kami di sini kan sentiasa bersamamu...
Bukan untuk setahun dua...
Tapi untuk selama-lamanya....
InsyaALLAH....
*syahdunyerrrr... sob3.

3 comments:

Ida said...

husm n hospital kube kiye tu hospital hop samo la...

zakirin said...

maaf la xde g rumoh demo...insyaAllah tahun2 akan datang bakal tiba...

Nazirul said...

kere,jd follower blog ak

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...